Nøtter bedrer kolesterolnivået

Å spise mer nøtter ser ut til å ha en gunstig innvirkning på kolesterolet, i følge en studie ved Loma Linda University i California.

Man undersøkte data  fra syv forskjellige land hvor 583 forsøkspersoner deltok. Disse spiste i gjennomsnitt 67 gram nøtter per dag. Dette medførte en  gjennomsnittlig reduksjon av total kolesterol på 5,1 prosent. virkningen var avhengig av dose, og ulike typer nøtter hadde samme effekt.

Les mer her (artikkelen er på engelsk).

Ønsker du hjelp til et best mulig kosthold som hjelper deg å forebygge helseplager? Våre dyktige kostveiledere kan hjelpe deg. Ta kontakt på telefon 22 92 60 00 eller e-post for mer informasjon eller for bestilling av time.

Dr FedonLes merDr Fedon

Vi har lansert en rekke web-filmer i serien "Kost i balanse." Filmene skal gjøre det lettere for deg å velge sunne råvarer og sette disse sammen til balanserte måltider. Vel bekomme!

Se filmene her!Dr Fedon

Fedon er varemerket for en serie matvarer utviklet spesielt med tanke på blodsukkerbalansen og er basert på Fedon Lindbergs kostholds- og livsstilskonsept "Kost i balanse."

Les merDr Fedon

Eurodiet er en metode for vektreduksjon med medisinsk oppfølging for personer med helseskadelig overvekt.

Les mer
Dr Fedon

Et fagteam fra Dr. Fedon Lindbergs Klinikk er tilgjengelig på lommelegen.no for å svare på spørsmål relatert til kosthold og helse.

Les merDr Fedon

Visste du at kanel bidrar til å stabilisere blodsukkeret, senke kolesterolnivået og er en kraftig antioksidant? Med kaneltilskudd i kapselform er du sikret et riktig inntak. Kjøper du 2 bokser kanelkapsler i vår nettbutikk nå, får du med en gratis på kjøpet.

Les mer
Idium Portalserver 3.0idium webpublisering